Hjemmelaget BABYKLÆR! Så søtt!!

Siden jeg har lagt ut litt av det jeg har sydd så tenkte jeg at jeg kunne legge ut litt til 🙂 ?

Jeg har fortalt det fra før, men jeg sier det igjen! Jeg har aldri sydd et plagg før jeg fikk tvillingene mine for 5 mnd siden, men jeg syntes det var så gøy med de hjemmesydde klærne jentene fikk av sin mormor, så derfor bestemte jeg meg for å ta i bruk symaskinen som jeg fikk av mamma sist jul! Det jeg vil få frem med dette er: “om jeg kan sy slike nusselige plagg som ingen andre har, da kan DU det også” ^^, <3 

Jeg tok nemlig litt bestillinger for ei litta tid siden, da det viste seg og være stor respons på klærne jeg la ut på instagram (#skolissykrok)! Derfor sydde jeg også litt gutteklær, som jeg skal vise dere nå 😀

 

<3 kosedress laget i fleece <3


Bomullsbukse med ribb/strech oppe og nede for at buksa skal sitte godt, og med stjerner på så klart 🙂 Hih 


Uglebukse i bomull som jeg også har laget en jenteversjon av til tvillingene, men i blå og med “gutte”-ugle på 😀


Så gøy og sy til gutt, når jeg selv har jenter  <3

 

Den andre grunnen til at jeg begyte å sy klær er nettopp fordi vi er unge foreldre, og lommebøkene våre går faktisk tom. Når man må kjøpe TO av ALT så kan det fort bli dyrt, så da er det bare å spare der vi kan spare ^^,
En oppmuntring til deg om du har litt lyst til å sy, men som ikke er helt sikker på om det er verdt det: En slik kosedress i størrelse 62 kostet meg 40,- å lage! Det er så klart en del arbeid bak det, så skal du regne timer på det så er det ikke så lønnsomt. Men om du setter deg ned med en deilig kaffe eller noe annet godt og koser deg forran symaskinen, så er det såå gøy når du sitter med et ferdig resultat, klar til å prøve det på sønnen eller datteren din 😀

Alt du trenger utenom stoff og tråd er: en helt vanlig symaskin (den gamle til mamma/bestemor fungerer helt sikkert), en saks og strykebrett med strykejern! 😀 

Ønsker dere at jeg skal legge ut et innlegg der jeg steg for steg viser hvordan jeg syr, og hvilket plagg er da aktuelt?? <3 

Ha en fin kveld kjære lesere <3

 #sy #hjemmelaget #hobby #skolissykrok

52 kommentarer
    1. Nå ble jeg helt målløs, så utrolig flink du er til å sy! Når det gjelder håndarbeid har jeg aldri vært særlig flink, men nå ble jeg rett og slett veldig motivert til å prøve ut dette. Da er det vel greit å begynne med barneklær da de er små i størrelsen 🙂 Jeg vil veldig gjerne se steg for steg bilder av barneklær, hvordan type klær spiller ingen rolle! Jeg er også nysgjerrig på hvordan stoff du bruker og hvor du kjøper dette (gjerne ca.pris også). Kanskje jeg kan sy noen julegaver til små familiemedlemmer i år! 🙂
      Ha en fin kveld videre!

    2. Hadde vært kult om du kunne vise hvordan du syr ja! Har lyst å begynne å sy klær til junior selv, men har ikke peiling på hvordan man gjør det…

    3. Tiril: Tusen takk 😀 Klær til småtasser er supergøy, for det går relativt fort. Så klart må man ha litt tålmodighet, spesielt 1.gang! Men slik er det med alt 😀 <3 Da skal jeg få laget det, har et par kosedresser jeg skal få sydd sammen til jentene, så prøver å få gjort det i løpet av relativt kort tid 😀 Takk for svar!

    4. Hei. Jeg har noen spørsmål il deg men fant ingen steder å sende deg en meld.
      Supert om du kunne tatt kontakt;)
      Nydelige jenter har du, og fantastisk fint tøy du syr;)

    5. Du laget så fine ting! Her vart det strikkedilla i staden for sydilla mens eg venta på jentene mine, men skulle gjerne sett korleis du lager uglebuksene. Dei er så søte! Blir inspirert 🙂

    6. Næææ så flotte klær! Så flink du er 🙂 Det var noe annet enn de masseproduserte i butikkene! Så kjekt det er å ha noe unikt 🙂

    7. Igjen må jeg bare si WOW! Du er ufattelig flink! Vil sååååå gjerne at du lager et blogginnlegg hvor du skriver hvordan du gjør det 🙂 Kunne tenkt meg å lære mer om hvordan du syr de dressene, og buksene 😀

    8. Marita: Tusen takk! Kjente jeg må inn å se på bloiggen din ! Jeg skulle gjerne strikket mer, men det går så utrolig mye raskere å sy 🙂

    9. Mari: Tusen takk 😀 Ingen av delene faktisk. Er ikke lett å finne mønster på nettet. men man får kjøpt mønster. Jeg har kjøpt mønster på Stoff&Stil der jeg handler stoffet. Også får man tak i bøker med mønster og oppskrifter 🙂

    10. Jatakk, jeg vil veldig gjerne se hvordan du syr den kosedressen! Er selv ung mor, med nummer 2 på vei, og vet alt om at lommeboken ikke alltid inneholder det man skulle ønske, så det hadde vært helt suverent med litt basis på hvordan jeg kan sy noen plagg selv! 🙂 Det hadde også vært veldig ålreit å visst hvor du får stoffene fra? Ikke fordi jeg akkurat skal ha det samme, men fordi jeg ikke aner hvor jeg kan få tak i hva, og hva jeg egentlig skal ha tak i. :p

    11. LinnHaug: You people make my dag! Er så hyggelig med tilbakemeldinger. Jeg skal fortelle om stoffer og ca priser 🙂 Jeg blir ikke sur for herming av mitt design, det betyr jo bare at det blir likt, og da er det jo bare hyggelig 😀 Tar det som et kompliment jeg! 🙂 Innlegg kommer i løpet av de neste dagene så følg med 😀

    12. Yes, endelig inlegget eg har venta på sida du starta, korleis sy dei nydlige klena! 😀
      Var innom stoff og stil her en dag for første gang, men vart heilt forvirra av alle stoffa, og ingen av de var som eg hadde sett for meg…
      Har hørt at de fleste bruker strechy jersey stoff? Dette var jo et kjempetynt stoff, var jo nesten gjennomsiktig og virker iskaldt, er det virkelig dette alle bruker?
      Også fant eg bomulls stoff, som ikkje var strechy i det heile tatt, er det det du har brukt på uglebuksene?
      Såg på buksene til ein på 3 månar her ein dag, dei var laga av jersey og bomull, men dei stoffa verka både tjukkare og mjukare enn dei som dei hadde på stoff og stil.. Håpar du har eit godt svar, og at du kan beskrive dei ulike stoffa som du brukar litt meir sånn at eg klarar å sette meg litt inn i det 🙂

    13. Ja veldig gjerne!:)
      Jeg har veldig lyst å se fremgangsmåten på bukser og gjerne kjole?
      Dere virker som en flott familie. Fast følger av bloggen din 🙂

    14. Må gjerne vise hvordan du har laget den prikkete guttebuksa og fleecedressen 🙂 De er bare helt nydelige 🙂 Og kjempefin blogg har du og 🙂

    15. Isabell: Tusen takk 😀 Jeg har ikke sydd kjoler enda, nettopp fordi det er litt upraktisk plagg på de bittesmå. Veldig søtt, men veldig upraktisk 🙂
      Tusen takk, jeg elsker familien min, og så hyggelig at du er fast følger <3

    16. Også må du gjerne vise hvordan du syr de fine luene som tvillingene bruker i det siste innlegget.. 🙂 Luene med blomster på og dekorert med blonder..

    17. Ja! Vil veldig gjerne ha steg for steg;) Hadde vært så gøy å sy noe selv:) Synes du har en veldig fin blogg forresten, å nydlige jenter;D

    18. Vi er veldig fornøyde med uglebuksa vi bestilte! Har kjøpt meg stoff og alt nå, men aner ikke hvordan jeg skal begynne. Så vil gjerne at du legger ut steg for steg på buksene og alt det andre!! 🙂

    19. Ingrid A: Så bra 😀 Uglebuksene er fovoritt plagget mitt i heimen for tiden også ^^, Jeg skjønner at jeg må for ut fingeren på det innlegget, for det er virkelig MANGE som ettertrakter det! Så hyggelig!

    20. Herregud, så kreativ du er! Virkelig flink! 😀
      Får lyst til å prøve selv, men aner jo ikke hvordan( så supert om du legger ut steg for steg)
      Kjempe fin blogg og nydelige jenter<3

    21. Sara S: Tusen takk <3 Da er det bare å følge med, jeg trur nok ikke jeg rekker å få lagt ut et slikt innlegg før til uken igjen, er så mye som skjer denne helgen og et slikt innlegg tar jo en del lengre tid enn et vanlig innlegg da jeg i tillegg må sy plagget ^^,

    22. Så nydelige klær <3 håper du får ånden over deg å gir oss innblikk i hvordan man kan lage en sånn utrolig nydelig bukse 😀 du er helt utrolig flink til å sy klær må jeg legge til!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg